SMTP Mail Hata Kodları ve Anlamları
SMTP Hata Başvurusu
Aşağıdaki hata kodları sunucuların çoğu için geçerlidir;
Hataların nedenlerinin tespitine yardımcı olmak amacıyla Gmail, oluşturduğu tüm hatalara “gsmtp” ifadesini ekler. Gmail ayrıca, Varsayılan Yönlendirme kuralları gibi PVC politikalarından oluşturulan özel hatalar için de “-gdcp” ifadesini ekler. Örneğin: “550 5.7.1 Bu ileti example.com e-posta politikasını ihlal etmektedir. – gcdp <oturumKimliği>
421, “4.4.5”, Sunucu meşgul, daha sonra tekrar deneyin.
421, “4.7.0”, IP, RCPT alanı için beyaz listede değil, bağlantı kapatılıyor.
421, “4.7.0”, Sistemimiz, kaynağı IP Adresiniz olan çok sayıda istenmeyen posta algıladı. Kullanıcılarımızı spam postalardan korumak için IP adresiniz engellendi. Yığın E-posta Gönderenler için Yönergelerimizi inceleyin.
421, “4.7.0”, Geçici Sistem Sorunu. Daha sonra tekrar deneyin.
421, “4.7.0”, RCPT alanı için TLS gerekli, bağlantı kapatılıyor.
421, “4.7.0”, Daha sonra tekrar deneyin, bağlantı kapatılıyor.
450, “4.2.1” İrtibat kurmaya çalıştığınız kullanıcı çok hızlı bir şekilde posta alıyor. Lütfen iletinizi daha sonra yeniden gönderin. Kullanıcı bu süre içinde posta alabilecek duruma gelirse iletinizi alacaktır.
450, “4.2.1”, İrtibat kurmaya çalıştığınız kullanıcı, ek iletilerin dağıtılmasını engelleyen bir hızda posta alıyor. Lütfen iletinizi daha sonra yeniden gönderin. Kullanıcı bu süre içinde posta alabilecek duruma gelirse iletinizi alacaktır.
450, “4.2.1”, Müşteri için aynı anda en fazla SMTP geçişi sınırı aşıldı. Bu geçici bir hatadır. SMTP geçiş sınırlarıyla ilgili daha fazla bilgi için lütfen yöneticinizle iletişime geçin.
451, “4.3.0”, Posta sunucusu, iletiyi geçici olarak reddetti.
451, “4.3.0”, İşlem başına birden fazla hedef alan adı desteklenmemektedir. Lütfen tekrar deneyin.
451, “4.4.2”, Zaman aşımı; bağlantı kapatılıyor.
451, “4.5.0”, SMTP protokol ihlali; RFC 2821’e bakın.
452, “4.2.2”, Ulaşmaya çalıştığınız e-posta hesabı, kotayı aştı.
452, “4.5.3”, İşlem başına alan politikası boyutu aşıldı, lütfen bu alıcıyı ayrı bir işlemde deneyin.
452, “4.5.3”, İletinizde çok fazla alıcı var.
454, “4.5.0”, SMTP protokol ihlali, STARTTLS ardından hiçbir komuta izin verilmemektedir, RFC 3207’ye bakın.
454, “4.7.0”, Geçici sistem sorunu nedeniyle kimlik doğrulaması yapılamıyor. Daha sonra tekrar deneyin.
454, “5.5.1”, STARTTLS tekrar edilmeyebilir.
501, “5.5.2”, Yanıt Çözülemiyor.
501, “5.5.4”, HELO/EHLO bağımsız değişkeni geçersiz.
502, “5.5.1”, Çok fazla tanınmayan komut var, hoşça kalın.
502, “5.5.1”, Uygulanmayan komut.
502, “5.5.1”, Tanınmayan komut.
503, “5.5.1”, “Önce EHLO/HELO.
503, “5.5.1”, Önce MAIL.
503, “5.5.1”, Önce RCPT.
503, “5.7.0”, Kimlik değişikliklerine izin verilmiyor.
504, “5.7.4”, Tanınmayan Kimlik Doğrulama Türü.
530, “5.5.1”, Kimlik Doğrulama Gerekli.
530, “5.7.0”, Öncelikle bir STARTTLS komutu gönderilmelidir.
535, “5.5.4”, Bu AUTH modu için İsteğe Bağlı Bağımsız Değişkene izin verilmiyor.
535, “5.7.1”, Uygulamaya özel şifre gerekli.
535, “5.7.1”, Lütfen web tarayıcınızla giriş yapın ve tekrar deneyin.
535, “5.7.1”, Kullanıcı Adı ve Şifre kabul edilmedi.
550, “5.1.1”, Ulaşmaya çalıştığınız e-posta hesabı mevcut değil. Lütfen alıcının e-posta adresinde yazım hataları ve gereksiz boşluklar olup olmadığını iki kez kontrol edin.
550, “5.2.1”, Ulaşmaya çalıştığınız e-posta hesabı devre dışı.
550, “5.2.1”, İrtibat kurmaya çalıştığınız kullanıcı, ek iletilerin dağıtılmasını engelleyen bir hızda posta alıyor.
550, “5.4.5”, Günlük gönderme sınırı aşıldı.
550, “5.4.5”, Kullanıcı için günlük SMTP geçiş sınırı aşıldı. SMTP geçiş gönderme sınırlarıyla ilgili daha fazla bilgi için lütfen yöneticinizle iletişime geçin.
550, “5.7.0”, Posta geçişi reddedildi.
550, “5.7.0”, Posta Gönderme reddedildi. Bu hata, gönderen hesabı devre dışıysa veya Google Apps alan adınıza kayıtlı değilse oluşur.
550, “5.7.1”, E-posta kotası aşıldı.
550, “5.7.1”, Geçiş için geçersiz kimlik bilgileri.
550, “5.7.1”, Sistemimiz, kaynağı IP adresiniz olan çok sayıda istenmeyen posta algıladı. Kullanıcılarımızı spam postalardan korumak için IP adresinizden gönderilen postalar engellendi. Yığın E-posta Gönderenler için Yönergelerimizi inceleyin.
550, “5.7.1”, Sistemimiz bu iletinin büyük olasılıkla istenmeyen posta olduğunu tespit etti. Gmail’e gönderilen spam miktarını azaltmak için bu ileti engellendi.
550, “5.7.1”, Posta göndermek için kullandığınız IP, doğrudan sunucularımıza posta gönderme yetkisine sahip değil. Lütfen bunun yerine hizmet sağlayıcınızdaki SMTP geçişini kullanın.
550, “5.7.1”, Posta gönderdiğiniz (veya posta aldığınız) kullanıcı veya alan gönderdiğiniz postayı engelleyen bir politikaya sahip. Lütfen daha fazla bilgi için alan yöneticinize başvurun.
550, “5.7.1”, Bu alan adından kimlik doğrulaması yapılmamış e-postalar kabul edilmemektedir.
550, “5.7.1”, Müşteri için günlük SMTP geçiş sınırı aşıldı. SMTP geçiş gönderme sınırlarıyla ilgili daha fazla bilgi için lütfen yöneticinizle iletişime geçin.
552, “5.2.2”, Ulaşmaya çalıştığınız e-posta hesabı kotayı aştı.
552, “5.2.3”, İletiniz Google’ın ileti boyutu sınırlarını aştı. Lütfen boyut yönergelerimizi inceleyin.
553, “5.1.2”, Alıcı alanı bulamadık. Lütfen yazım hatalarını kontrol edin ve alıcının e-posta adresinden sonra boşluk, nokta veya diğer noktalama işaretlerini girmediğinizden emin olun.
554, “5.6.0”, Posta iletisi kötü biçimlendirilmiş. Kabul edilmedi.
554, “5.6.0”, İleti 50 atlamayı aştı; bu, posta döngüsünü işaret edebilir.
554, “5.7.0”, Kimlik Doğrulaması Yapılmamış Çok Fazla komut var.
555, “5.5.2”, Sözdizimi hatası.
Hatasını bulup çözemediğiniz tüm sorunlarınız için Fiberist yanınızda. Destek için sayfamızın iletişim kısmındaki formu doldurabilir veya bizimle mail, telefon aracılığıyla irtibata geçebilirsiniz.